Východiska vzniku a cíle webu Lesensky.cz
Při hledání a výběru PR a marketingové agentury ovlivňuje potenciálního zákazníka řada faktorů. Z našich průzkumů vyplynulo, že pro nového zákazníka je na první dojem velmi důležitá důvěryhodnost, srozumitelnost nabídky i jednotlivých služeb a alespoň orientační cena.
Významnou roli hrají také reference, celkový dojem z brandu a firemní kultury. Naším cílem tak bylo vytvořit moderní, srozumitelnou a důvěryhodnou prezentaci agentury Lesensky.cz.
Stránky mají fungovat zejména jako podpora aktivního i pasivního obchodu firmy, sekundárně pak jako významný nositel brandu a komunikátor firemních hodnot. V neposlední řadě byl web určen jako výchozí bod kompletního rebrandu agentury Lesensky.cz.
Web navrhla (UX, copy, design) agentura Lesensky.cz interně a kódoval jej Jan Polzer.
Technické zajímavosti
Specifickým prvkem je kalkulátor služeb, díky němuž má potenciální zákazník přehled o rozsahu a obsahu služeb i cenách. Interně kalkulátor slouží jako naceňovací nástroj i jako filtr nerelevantních poptávek, které tak přestaly zatěžovat obchodní oddělení firmy. Práce s kalkulátorem je jednoduchá nejen ve frontendu, ale i v backendu a lze jej snadno editovat.
Užitečnou funkcí jsou také filtrovatelné reference, ty využívají jak potenciální zákazníci, tak obchodníci agentury.
Stránky také výrazně pracují s obsahem a články – ty kategorizují nejen dle obchodních cílů ale také brandové strategie firmy.
Web má 17 základních podstránek, v oboru PR a marketingových agentur patří mezi nejrozsáhlejší a nejpropracovanější online prezentace.
Proč Drupal?
Na Drupalu nám vyhovuje škálovatelnost a modularita, zároveň také větší bezpečnost v porovnání s konkurenčními redakčními systémy. Na web přispívá a edituje jej řada lidí a všichni oceňují dobře navržený backend, který velmi zjednodušuje práci s webem.
CÍLE WEBU:
Hlavní cíle: Získání nových zákazníků Informační podpora a snížení nákladů na obchod Budování značky a pozice agentury na trhu.
Vedlejší cíle: Prezentace firemní kultury a HR
1) Počet leadů – poptávek
Původní starý web neobsahoval kontaktní formuláře, chyběl detailnější popis našich služeb a nebylo dostatečně dořešené SEO ani landing pages pro online kampaně. Počet telefonických a mailových leadů se oproti starému webu zvojnásobil.
2) Čas strávený na webu
Na starém webu byla průměrná doba trvání návštěvy (období 9-11/2017, všichni návštěvníci) pod 1 minuty, na novém webu je přesahuje 2 minuty (období 2-4/2018, všichni návštěvníci). Ve sledovaných úsecích stráví vracející se uživatelé na webu dokonce o několik minut déle, delší čas trvají také návštěvy nových uživatelů. Smysluplnost tohoto KPI ověřujeme pomocí nástroje SmartLook.
3) Počet navštívených stránek
Nový web nabízí oproti tomu starému relevantnější a zajímavější obsah pro uživatele přicházející z organiku i kampaní. Zvýšil se počet navštívených stránek během 1 návštěvy a to cca o polovinu.
4) Informační podpora a snížení nákladů na obchod. Podpora brandu agentury
Zákazníci využívají stanovený scénář a tak, jak bylo naplánováno při UX designu webu a dle hierarchie cíle webu. Po homepage je nejnavštěvovanější stránkou Služby, následně Kontakt a Reference. Brandové a HR funkce se plní návštěvností stránek O nás, Novinky a Volná místa
Díky Kalkulátoru mají potenciální zákazníci i přes množství produktů základní přehled o našich cenách – chodí nám tak více relevantních poptávek a nemusíme se zabývat těmi nerelevantními. Zákazníci Kalkulátor aktivně využívají -> Výrazně se snížil čas, který naši obchodníci stráví nad přípravou již konkrétních nabídek na míru. Ty mohou nově snadno doplnit o
1) online přehled filtrovaných referencí (potenciální klienty vždy zajímají reference přímo z jejich oborou) – příklad průmysl
2) Související případové studie, např. www.lesensky.cz/jak-vyuzit-public-relations-pro-hr V obsahové části webu je implementována funkce štítků, do budoucna tak bude možné snadno oborově filtrovat i případové studie
Další zajímavosti
1) Jako jedni z mála v ČR prezentujeme veřejně ceny služeb a dokážeme je v kalkulátoru vysvětlit a vypočítat jejich paušální a jednorázovou cenu.
2) Pro kontaktní karty našich zaměstnanců jsme nakreslili přes 60 ikon, které je charakterizují.
3) Protože reference jsou naší silnou stránkou a zákazníky zajímají, sesbírali jsme pro web přes 300 log a výroků o naší práci.
4) Web je textově bohatý, ale nenudí, je aktuální a důsledně drží tón, hierarchii a styl komunikace. Na celkem 16 základních stránkách (bez novinek) najdete přes 70 normostran textu.